Grote Zaal Stoelen 1600

Veelgestelde vragen


Coronatoegangsbewijs

Om voorstellingen in De Vest te bezoeken heb je per 1 september 2021 een geldig Coronatoegangsbewijs nodig. Wij volgen hierin het actuele kabinetsbeleid voor culturele instellingen. Dit bewijs krijg je door een vaccinatiebewijs, een negatieve coronatest of een herstelbewijs te uploaden in de CoronaCheck-app. Bij de ingang van het theater scannen we de QR-code uit de app en toon je een geldig toegangskaartje en legitimatie. Kijk hier voor meer informatie over het Coronatoegangsbewijs

Omzetten tickets n.a.v. corona

Lees hier meer over het omzetten van tickets voor voorstellingen die verplaatst of afgelast zijn i.v.m. de coronamaatregelen.

Online

Een cadeaukaart/voucher gebruiken
In je Mijn Vest-account vind je bij ‘Cadeaukaarten’ je tegoedbonnen en vouchers. Noteer of kopieer het nummer en de pincode en ga naar een voorstelling om tickets te bestellen. In het bestelproces kun je in het veld ‘Cadeaukaart’ dit nummer en de pincode van je cadeaukaart of voucher invoeren. Het eventueel resterende tegoed blijft geldig en zichtbaar in je account voor een volgende aankoop.

Hoe maak ik een account aan?
Je kunt een inlogaccount in Mijn Vest aanvragen zodat je altijd snel kunt inloggen. Je hoeft bij een bestelling dan niet meer je naam- en adresgegevens in te typen en je kunt je bestelgeschiedenis inzien. Via Mijn Vest, rechtsboven, kun je een inlogaccount aanvragen en je wachtwoord beheren. Je ontvangt ter bevestiging een e-mail met jouw inloggegevens.

Er staan geen tickets in mijn winkelmandje nadat ik stoelen heb gekozen, hoe kan dit?
Om kaarten te bestellen klik je eerst op 'bestel kaarten'. Na het kiezen van de stoelen klik je vervolgens op 'bestel' om naar het winkelmandje te gaan. Vervolgens zullen de kaarten tonen in je winkelmandje.

Hoe bestel ik tickets met Stipkaart-prijs?
Ben je in het bezit van een Stipkaart, log dan eerst in om daarna te bestellen. Klik op 'Wachtwoord vergeten?' om een nieuw wachtwoord te krijgen. Het oude wachtwoord geldt niet meer bij het nieuwe systeem.
Eenmaal ingelogd ga je naar de voorstelling. Klik op 'Bestel kaarten' en kies het Stipkaarttarief. Dit tarief toont alleen op de dag van de voorstelling en geldt voor maximaal 2 kaarten.

Bestelproces

Hoeveel kaarten mag ik maximaal bestellen per voorstelling?
Je kunt maximaal 10 kaarten per voorstelling in één keer bestellen via de website en voor zeer populaire producties geldt een maximum van 4 kaarten per persoon.

Waarmee kan ik betalen?
Online kun je met creditcard (MasterCard of Visa) of iDeal betalen. Ook is het mogelijk om online met de Podium Cadeaukaart te betalen. Het (eventuele) restantbedrag kun je met iDeal of creditcard betalen. Volg vervolgens de aanwijzingen op het scherm. Als je via de kassa kaarten bestelt, worden deze voor je gereserveerd en kun je het totaalbedrag aan ons overmaken. 

Kan ik ook betalen met tegoedbonnen?
Staat er op je tegoedbon een Tegoedcode, dan kun je de bon online verzilveren tijdens je bestelling. Je selecteert eerst de stoelen en voert dan in het volgende scherm de code in. Een eventueel restant aan tegoed blijft geldig voor een volgende bestelling, met dezelfde tegoedcode. Heb je een bon zonder Tegoedcode? Stuur dan na het online bestellen van je tickets de tegoedbon/theaterbon op naar TAQA Theater De Vest onder vermelding van je naam, volledige adres en bankrekeningnummer. Het tegoed wordt dan op jouw rekening bijgeschreven. Ons adres: Canadaplein 2, 1811 KE Alkmaar. Houd er wel rekening mee dat het wegens grote drukte in de voorverkoopperiode enige tijd kan duren voor het bedrag bij je binnen is.

Wat zijn de servicekosten?
Wil je kaartjes thuisgestuurd krijgen dan kies je tijdens het bestellen voor de transactiemethode 'per post'. Dan brengen wij € 5,00 aan servicekosten in rekening, ongeacht de omvang van je bestelling. Kies je voor transactiemethode 'e-tickets' dan betaal je geen servicekosten.

Wanneer wordt mijn bestelformulier verwerkt?
Bij de start kaartverkoop van een nieuw theaterseizoen ontvangen wij altijd vele papieren bestelformulieren. Het verwerken hiervan kan daardoor enige tijd duren. De formulieren worden op willekeurige volgorde gelegd en nauwkeurig doorgenomen. Het kan tot enkele weken duren voordat je iets van ons hoort.

Kan ik online kaarten bestellen voor een rolstoel plaats?
Plaatsen voor gebruikers van een rolstoel kunnen niet worden besteld via deze website. Wij raden je aan jouw bestelling hiervoor via het bestelformulier uit het programmaboekje te doen of te bellen naar de afdeling kaartverkoop (072 548 99 99).

Kan ik via mijn smartphone/tablet kaarten bestellen?
Ja dat kan. Je hoeft de e-tickets niet uit te printen.

Kan ik mijn e-ticket ook op een mobiele telefoon vertonen?
E-tickets kunnen inderdaad bij binnenkomst worden vertoond op een mobiele telefoon en hoeven dus niet te worden uitgeprint.

Krijg ik geld terug als ik mijn toegangskaarten terugbreng?
Gedurende het theaterseizoen is het omruilen en teruggeven van toegangsbewijzen mogelijk tot uiterlijk twee dagen voor de voorstelling. Je ontvangt een tegoedbon ter waarde van de prijs van de toegangskaart (met aftrek van €2,50 servicekosten per toegangskaart).

Ik ben mijn kaarten kwijt, wat nu?
Bij vermissing van je kaarten kunnen wij je eenmalig duplicaatkaarten verstrekken tegen betaling van € 1,00 servicekosten per toegangskaart.

Pauzedrankje-vragen

Ik heb nog consumptiebonnen, kan ik deze nog inwisselen?
Oude consumptiebonnen kun je nog verzilveren aan de bar, bijvoorbeeld na afloop van de voorstelling.

Wanneer er geen pauze is, wordt het drankje dan na de voorstelling aangeboden?
Als er geen pauze is, dan staat het drankje na afloop van de voorstelling voor je klaar. Vooraf is er helaas geen mogelijkheid tot het nuttigen van het inbegrepen drankje.

Welke drankjes kan ik pakken als inbegrepen drankje?
Warme en alcoholische dranken (Hollands gedistilleerd, koffie/thee/bier/wijn) zijn aan de bar verkrijgbaar. Frisdranken staan klaar op een karretje.

Cookies

We helpen je online graag zo goed mogelijk en gebruiken daarvoor cookies. Stel ze hier in.

[2]
[1]