Update afhandeling geannuleerde voorstellingen

De afgelopen weken zijn we keihard bezig geweest om kaarthouders van de afgelaste voorstellingen van maart t/m juni 2020 te benaderen met informatie over hun tickets. Inmiddels hebben we de meeste voorstellingen verwerkt en wordt de lijst steeds korter. Nog niets gehoord over jouw tickets? Dan ontvang je spoedig informatie van ons. De afhandeling van al deze afgelaste of verplaatste voorstellingen was een ontzettend complex en tijdrovend proces. Via deze weg willen we alle kaarthouders dan ook enorm bedanken voor hun geduld en steun!

Maar we kijken ook al weer vooruit. In juli en augustus programmeerden we sprankelende Zomersessies: intieme, exclusieve voorstellingen en concerten in een bijzondere setting. Verder bereiden we ons voor op het volgende theaterseizoen binnen de nieuwe richtlijnen. We brengen dit jaar geen seizoensbrochure uit, maar zullen in augustus telkens voorstellingen in de verkoop aanbieden, zodra deze definitief geboekt zijn. Houd de website, nieuwsbrief en/of social media in de gaten voor het laatste nieuws over het programma!

 
Ticketregeling: Bewaar je ticket, geniet later
De coronacrisis raakt ons allemaal, ook de culturele sector. Het zijn onzekere tijden, zowel voor onze bezoekers als voor ons als theater. Voorstellingen worden noodgedwongen verplaatst of afgelast. Wij begrijpen dat kaarthouders hierdoor met veel vragen zitten. De culturele brancheverenigingen hebben daarom de handen ineengeslagen en er is een nieuwe ticketregeling in het leven geroepen: Bewaar je ticket, geniet later. Om de culturele sector door deze crisis heen te helpen, vragen alle theaters - gesteund door de overheid - jou je tickets te bewaren tot de deuren weer opengaan. Tot die tijd blijft jouw ticket gewoon geldig en fungeert het als waardepapier. Hieronder en op de website www.bewaarjeticket.nl lees je meer over deze regeling.

Waarom de ticketregeling?
Met ‘Bewaar je ticket, geniet later’ hoopt de culturele branche dat kaartkopers hun favoriete podium of evenement later bezoeken. Dit helpt de economische impact van de coronamaatregelen op de culturele sector op te vangen en kan er weer volop gewerkt worden aan nieuwe evenementen in de toekomst. Niet alleen de organisatoren, artiesten en podia worden hiermee geholpen, maar juist ook alle mensen achter de schermen die de evenementen mede mogelijk maken zoals decorbouwers, technici, leveranciers, creatieven en andere werknemers en zelfstandigen in de culturele en sportsector.

Wil je meer weten over de achtergronden, kijk dan naar dit filmpje van de NOS of dit fragment van Radar.

Hoe werkt de ticketregeling bij verplaatste evenementen?
Als je evenement, bijvoorbeeld een voorstelling, wedstrijd of concert wordt verplaatst binnen 13 maanden na de oorspronkelijke datum, dan blijft je ticket gewoon geldig voor het verplaatste evenement. Kun je niet op de vervangende datum, dan krijg je je aankoopbedrag (inclusief service- en/of reserveringskosten) terug in de vorm van een voucher, een digitaal tegoed. De voucher is ten minste 12 maanden geldig. Wij zijn nu de voorbereidingen aan het treffen voor de juiste afhandeling. Dit zal enige tijd in beslag nemen.

Hoe werkt de ticketregeling bij afgelaste evenementen?
Kan een evenement niet worden verplaatst naar een nieuwe datum binnen 13 maanden en moet het worden afgelast, dan krijg je je geld – inclusief service- en/of reserveringskosten – terug in de vorm van een voucher. Hoe dat in zijn werk gaat, laten we nog weten. De voucher is ten minste 12 maanden geldig.

Hoe lang is mijn voucher geldig?
Je kunt het tegoed minimaal 12 maanden na uitgifte gebruiken om een ticket te kopen voor een ander evenement van dezelfde organisator. Als je uiteindelijk je voucher niet (geheel) hebt gebruikt en de termijn is verlopen, kun je het (resterende) bedrag terugkrijgen.

Kan ik ook mijn geld direct terugkrijgen?
Als je je voucher niet kunt gebruiken, heb je het recht om je geld terug te vragen. Wanneer het geld wordt teruggestort, hangt ervan af of het een verplaatst of een afgelast evenement is.

  • Indien een evenement wordt verplaatst, zal terugbetaling een maand na de nieuwe datum van het verplaatste evenement plaatsvinden.
  • Bij afgelasting is deze termijn 3 maanden na de oorspronkelijke datum waarop het evenement zou plaatsvinden. Deze ticketregeling is echter niet voor niets opgezet: culturele instellingen kunnen omvallen als iedereen zijn geld terugvraagt. Vandaar ook dat de overheid deze regeling steunt.

Kan ik een donatie doen?
Graag zelfs! Over hoe dat kan informeren wij je later.

Veelgestelde vragen
Lees hier meer.

Contact
De kassa/receptie van TAQA Theater De Vest/Grote Kerk Alkmaar is van dinsdag t/m vrijdag van 12:00 tot 17:00 uur telefonisch bereikbaar op 072 - 548 99 99. Om de druk op de kassa te verlichten, vragen wij u om bij voorkeur contact op te nemen via de mail: kaartverkoop@taqatheaterdevest.nl.