European Design Award voor vernieuwde merkidentiteit

In de prijzen

De vernieuwde merkidentiteit van TAQA Theater de Vest/Grote Kerk Alkmaar valt in de prijzen! Gisteravond zijn online de European Design Awards uitgereikt en de vernieuwde identiteit van De Vest/De Kerk, ontworpen door vormgevingsbureau Vruchtvlees, won een bronzen plak binnen de categorie ‘Branding’. Deze bronzen plak is een prachtige beloning voor de intensieve samenwerking tussen De Vest/De Kerk en Vruchtvlees.

Een prominent duo: TAQA Theater De Vest & Grote Kerk Alkmaar

De kleurrijke identiteit verbindt de voor het oog verschillende organisaties. Zo wordt voor iedereen duidelijk dat de kerk en het theater deel zijn van één familie. In dit dynamische merksysteem zit de kracht in de tegenstelling: De Vest is scherp en modern, De Kerk groots en bombastisch. In de identiteit liggen deze eigenschappen aan de basis. Architectonische details uit de gebouwen vormen patronen, maken artiestenfotografie eigen en passen zich aan de doelgroep en het event aan. De nieuwe identiteit brengt gelaagdheid aan in communicatie.

Over de European Design Awards - ‘To celebrate European Design’

De European Design Awards zijn een samenwerking tussen vijftien Europese designmagazines, waaronder Dutch Designers Magazine (DUDE), een uitgave van de BNO. De jury bestaat uit een groep van uitgevers, journalisten, redacteuren en academici. De jaarlijkse awards-ceremonie vond dit jaar vanwege de coronamaatregelen niet plaats. Er waren meer dan 1500 inzendingen, afkomstig van de beste digital agencies uit Europa. Lees hier meer.

Wil je meer weten over de totstandkoming van deze identiteit? Lees hier dan een uitgebreid artikel door Cultuurmarketing.nl.