Veelgestelde vragen

Coronatoegangsbewijs

Waarom moet ik mogelijk vanaf 1 september een Coronatoegangsbewijs kunnen laten zien? 
Wij stellen ons ten doel zoveel mogelijk mensen te laten deelnemen aan onze activiteiten. Als er na 1 september nog beperkingen gelden, mogen wij met gebruikmaking van Coronatoegangsbewijzen onze zalen toch volledig vullen. In de grote zaal mogen wij dan 690 bezoekers toelaten, in de kleine zaal 270 (zonder gebruikmaking van deze bewijzen moet iedereen anderhalve meter afstand houden en beperkt dit de capaciteit van de grote zaal tot 220 bezoekers, van de kleine zaal tot 75 bezoekers). Het kabinet heeft in haar persconferentie van 26 juni jl. aangegeven ervoor te zorgen dat iedereen dankzij de CoronaCheck-app kan beschikken over een Coronatoegangsbewijs. Bent u volledig gevaccineerd, of heeft u een geldige negatieve testuitslag of een herstelbewijs, dan kunt u dat eenvoudig aantonen met deze app. Zie voor meer informatie Coronatoegangsbewijs voor evenementen met CoronaCheck | Coronavirus COVID-19 | Rijksoverheid.nl

Moet ik voor 1 september ook al een Coronatoegangsbewijs laten zien voor deelname aan bijvoorbeeld Zomer op het Plein en Zomer in de Mare in De Vest?
Nee, in de zomer maken wij nog geen gebruik van Coronatoegangsbewijzen. Dan is de zaal ingericht volgens de geldende veiligheidsvoorwaarden, waarbij bezoekers uit verschillende huishoudens op anderhalve meter afstand van elkaar zitten.

Online

Een cadeaukaart/voucher gebruiken
In je Mijn Vest-account vind je bij ‘Cadeaukaarten’ je tegoedbonnen en vouchers. Noteer of kopieer het nummer en de pincode en ga naar een voorstelling om tickets te bestellen. In het bestelproces kun je in het veld ‘Cadeaukaart’ dit nummer en de pincode van je cadeaukaart of voucher invoeren. Het eventueel resterende tegoed blijft geldig en zichtbaar in je account voor een volgende aankoop.

Hoe maak ik een account aan?
U kunt een inlogaccount in Mijn Vest aanvragen zodat u altijd snel kunt inloggen. U hoeft bij een bestelling dan niet meer uw naam- en adresgegevens in te typen en u kunt uw bestelgeschiedenis inzien. Via Mijn Vest, rechtsboven, kunt u een inlogaccount aanvragen en uw wachtwoord beheren. U ontvangt ter bevestiging een e-mail met uw inloggegevens.

Er staan geen tickets in mijn winkelmandje nadat ik stoelen heb gekozen, hoe kan dit?
Om kaarten te bestellen klikt u eerst op 'bestel kaarten'. Na het kiezen van uw stoelen klikt u vervolgens op 'bestel' om naar uw winkelmandje te gaan. Vervolgens zullen de kaarten tonen in uw winkelmandje.

Hoe bestel ik tickets met Stipkaart-prijs?
Ben je in het bezit van een Stipkaart, log dan eerst in om daarna te bestellen. Klik op Wachtwoord vergeten? om een nieuw wachtwoord te krijgen. Het oude wachtwoord geldt niet meer bij het nieuwe systeem.
Eenmaal ingelogd ga je naar de voorstelling. Klik op Bestel kaarten en kies het Stipkaarttarief. Dit tarief toont alleen op de dag van de voorstelling en geldt voor maximaal 2 kaarten.



Bestelproces

Hoeveel kaarten mag ik maximaal bestellen per voorstelling?
U kunt maximaal 10 kaarten per voorstelling in één keer bestellen via de website en voor zeer populaire producties geldt een maximum van 4 kaarten per persoon.

Waarmee kan ik betalen?
Online kunt u met creditcard (MasterCard of Visa) of IDeal betalen. Ook is het mogelijk om online met de Podium Cadeaukaart te betalen. Het (eventuele) restant kunt u vervolgens met iDeal of creditcard betalen. Volg vervolgens de aanwijzingen op het scherm. Als u via de kassa kaarten bestelt worden deze voor u gereserveerd en kunt u het totaalbedrag aan ons overmaken. 

Kan ik ook betalen met tegoedbonnen?
Staat er op uw tegoedbon een Tegoedcode, dan kunt u de bon online verzilveren tijdens uw bestelling. U selecteert eerst uw stoelen en voert dan in het volgende scherm de code in. Een eventueel restant aan tegoed blijft geldig voor een volgende bestelling, met dezelfde tegoedcode. Heeft u een bon zonder Tegoedcode, stuur dan na het online bestellen van uw tickets de tegoedbon/theaterbon op naar TAQA Theater De Vest onder vermelding van uw naam, volledige adres en bankrekeningnummer. Het tegoed wordt dan op uw rekening bijgeschreven. Ons adres: Canadaplein 2, 1811 KE Alkmaar. Houd er wel rekening mee dat het wegens grote drukte in de voorverkoopperiode enige tijd kan duren voor het bedrag bij u binnen is.

Wat zijn de servicekosten?
Wilt u kaartjes thuisgestuurd krijgen dan kiest u tijdens het bestellen voor de transactiemethode 'per post'. Dan brengen wij € 5,00 aan servicekosten in rekening, ongeacht de omvang van uw bestelling. Kiest u voor transactiemethode 'e-tickets' dan betaalt u geen servicekosten.

Wanneer wordt mijn bestelformulier verwerkt?
Bij de start kaartverkoop van een nieuw theaterseizoen ontvangen wij altijd vele papieren bestelformulieren. Het verwerken hiervan kan daardoor enige tijd duren. De formulieren worden op willekeurige volgorde gelegd en nauwkeurig doorgenomen. Het kan tot enkele weken duren voordat u iets van ons hoort.

Kan ik online kaarten bestellen voor een rolstoel plaats?
Plaatsen voor gebruikers van een rolstoel kunnen niet worden besteld via deze website. Wij raden u aan uw bestelling hiervoor via het bestelformulier uit het programmaboekje te doen of te bellen naar de afdeling kaartverkoop (072 548 99 99).

Kan ik via mijn smartphone/tablet kaarten bestellen?
Ja dat kan. Je hoeft de e-tickets niet uit te printen.

Krijg ik geld terug als ik mijn toegangskaarten terugbreng?
Gedurende het theaterseizoen is het omruilen en teruggeven van toegangsbewijzen mogelijk tot uiterlijk twee dagen voor de voorstelling. U ontvangt een tegoedbon ter waarde van de prijs van de toegangskaart (met aftrek van €2,50 servicekosten per toegangskaart).

Ik ben mijn kaarten kwijt, wat nu?
Bij vermissing van uw kaarten kunnen wij u eenmalig duplicaatkaarten verstrekken tegen betaling van € 1,00 servicekosten per toegangskaart.

Kan ik mijn e-ticket ook op een mobiele telefoon vertonen?
E-tickets kunnen inderdaad bij binnenkomst worden vertoond op een mobiele telefoon en hoeven dus niet te worden uitgeprint.


Pauzedrankje-vragen

Ik heb nog consumptiebonnen, kan ik deze nog inwisselen?
Oude consumptiebonnen kunt u nog verzilveren aan de bar, bijvoorbeeld na afloop van de voorstelling.

Wanneer er geen pauze is wordt het drankje dan na de voorstelling aangeboden?
Als er geen pauze is, dan staat het drankje na afloop van de voorstelling voor u klaar. Vooraf is er helaas geen mogelijkheid tot het nuttigen van het inbegrepen drankje.

Welke drankjes kan ik pakken als inbegrepen drankje?
Warme- en alcoholische dranken (Hollands gedistilleerd, koffie/thee/bier/wijn) zijn aan de bar verkrijgbaar. Frisdranken staan klaar op een karretje.