Omzetten tickets i.v.m. Corona

Veelgestelde vragen

De afgelopen weken zijn we keihard bezig geweest om kaarthouders van de afgelaste voorstellingen van maart t/m juni 2020 te benaderen met informatie over hun tickets. Inmiddels hebben we de meeste voorstellingen verwerkt en wordt de lijst steeds korter. Nog niets gehoord over jouw tickets? Dan ontvang je spoedig informatie van ons. De afhandeling van al deze afgelaste of verplaatste voorstellingen was een ontzettend complex en tijdrovend proces. Via deze weg willen we alle kaarthouders dan ook enorm bedanken voor hun geduld en steun!

Je krijg bericht!
Je hebt kaarten in je bezit voor een geannuleerde voorstelling of de voorstelling is verplaatst. We handelen de voorstellingen één voor één af. Per voorstelling ontvang je een mail. Daarnaast zijn we voor een aantal voorstellingen nog aan het kijken of we die kunnen verplaatsen. Je ontvangt hierover later nog een bericht per e-mail.

Wat betreft de afwikkeling van kaarten voor geannuleerde voorstellingen of verplaatste voorstellingen die je niet kunt of wilt bezoeken op de nieuwe datum, bieden we je graag drie mogelijkheden.

Wat zijn de mogelijkheden?

Je kunt de waarde van je kaarten doneren.
Zet je je kaartje om in een donatie, dan steun je de podiumkunstensector. Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een plan om theaters, producenten en gezelschappen door de crisis te helpen, zodat zij daarna samen weer voorstellingen kunnen maken en presenteren. Jouw hulp is daarbij onmisbaar en zal enorm worden gewaardeerd.

Je zet de waarde van je kaarten om naar een voucher die onbeperkt geldig is.
We kijken ernaar uit je in de toekomst weer te mogen begroeten. Deze voucher is een online tegoed, zichtbaar in Mijn Vest en bij een volgende bestelling eenvoudig te verzilveren in je winkelmandje.

Je kiest voor restitutie van het aankoopbedrag.
Je krijgt het bedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk 3 maanden na de geannuleerde voorstelling, teruggestort op je rekening. Dit is in overeenstemming met de tijdelijke regeling die vanuit de sector Cultuur & Evenementen, het Ministerie van Economische Zaken en de Consumentenbond is opgesteld. Kijk voor alle informatie over deze regeling op www.bewaarjeticket.nl.

Wat moet je doen?
Stap 1: Log in op je ‘Mijn Vest’ account. Heb je nog geen account? We hebben een account gemaakt dat is gekoppeld aan het e-mailadres waarmee je de kaarten hebt besteld. Voor dit account kun je een wachtwoord aanvragen via ‘wachtwoord vergeten’. Bij problemen neem je contact op met kaartverkoop@taqatheaterdevest.nl (072 - 548 99 99).
Stap 2: Ga naar de pagina ‘Tickets omzetten’ in jouw account.
Stap 3: Geef bij elk ticket aan welke mogelijkheid je kiest: donatie, een voucher of restitutie (klik op pagina op de tekstlink onderaan je ticketlijst om restitutie mogelijk te maken).
Stap 4: Maak je keuze definitief. Vervolgens ontvang je een bevestigingsmail.

Waarom deze ticketregeling?
Met ‘Bewaar je ticket, geniet later’ hoopt de culturele branche (en sportbranche) dat kaarthouders hun favoriete podium of evenement later bezoeken. Dit helpt de economische impact, die ontstaat door de maatregelen omtrent het coronavirus, in de culturele sector op te vangen. Hierdoor kan er weer volop gewerkt worden aan nieuwe evenementen in de toekomst. Niet alleen de organisatoren, artiesten en podia worden hiermee geholpen, maar juist ook alle mensen achter de schermen die de evenementen mede mogelijk maken, zoals decorbouwers, technici, leveranciers, creatieven en andere werknemers en zelfstandigen in de culturele en sportsector. Wil je meer weten over de achtergronden? Kijk dan naar dit filmpje van de NOS of dit fragment van Radar.


VEELGESTELDE VRAGEN

Ik heb geen account, hoe kan ik dan toch inloggen?
We hebben een account aangemaakt gekoppeld aan het e-mailadres waarmee je kaarten hebt besteld. Voor dit account kun je een wachtwoord aanvragen via ‘wachtwoord vergeten’. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de afdeling Kaartverkoop via 072 548 99 99 of kaartverkoop@taqatheaterdevest.nl.

Ik weet mijn wachtwoord niet meer, hoe kan ik inloggen?
Je kunt een nieuw wachtwoord aanvragen via ‘wachtwoord vergeten’.

Waarom staan niet al mijn gekochte kaarten in het overzicht?
We handelen de voorstellingen één voor één af. Per voorstelling ontvang je een mail. Daarnaast zijn we voor een aantal voorstellingen nog aan het kijken of we die kunnen verplaatsen. Je ontvangt hierover later nog een bericht per e-mail.

Tot wanneer kan ik mijn keuze doorgeven?
Voor de voorstelling(en) die nu tonen in je online overzicht, kun je tot een maand na ontvangst van de betreffende e-mail je keuze doorgeven in het online ‘Mijn Vest’ account.

Kan ik mijn keuze later nog wijzigen?
Het is helaas niet mogelijk om je gemaakte keuze later nog te wijzigen.

Hoe werkt de ticketregeling bij geannuleerde evenementen?
Kon een evenement niet worden verplaatst naar een nieuwe datum binnen 13 maanden en moest het worden afgelast, dan krijg je je geld – inclusief service- en/of reserveringskosten – terug in de vorm van een voucher, een digitaal tegoed. Deze voucher is bij ons onbeperkt geldig.

Hoe werkt de ticketregeling bij verplaatste evenementen?
Als jouw voorstelling of concert wordt verplaatst binnen 13 maanden na de oorspronkelijke datum, dan blijft je ticket gewoon geldig voor het verplaatste evenement. Kun je niet op de vervangende datum, dan krijg je je aankoopbedrag (inclusief service- en/of reserveringskosten) terug in de vorm van een online voucher, een digitaal tegoed. Deze voucher is bij ons onbeperkt geldig. Heb je geen internet, dan ontvang je een papieren voucher.

Hoe werkt de Geniet later-voucher?
De voucher is een online tegoed voor latere besteding en onbeperkt geldig. Deze voucher is zichtbaar in Mijn Vest en bij een volgende bestelling eenvoudig te verzilveren in je winkelmandje.

Hoe lang is mijn voucher geldig?
Je kunt het online tegoed voor onbeperkte tijd gebruiken om een ticket te kopen voor een ander evenement. Als je de voucher gedeeltelijk gebruikt, blijft het resterende bedrag staan met nog altijd onbeperkte geldigheid.

Moet het bedrag van mijn voucher in één keer worden gebruikt?
Nee, als het bedrag van je kaartaankoop lager is, blijft het restant van je voucher geldig.

Wanneer krijg ik het geld gestort als ik kies voor restitutie?
Zo snel mogelijk, maar uiterlijk 3 maanden na de geannuleerde voorstelling. Dit is in overeenstemming met de tijdelijke regeling die vanuit de sector Cultuur & Evenementen, het Ministerie van Economische Zaken en de Consumentenbond is opgesteld. Kijk voor alle informatie over deze regeling op www.bewaarjeticket.nl.

Wat gebeurt er met het bedrag dat ik doneer?
Zet je je kaartje om in een donatie, dan steun je de podiumkunstensector. Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een plan om theaters, producenten en gezelschappen door de crisis te helpen. Zodat zij daarna samen weer voorstellingen kunnen maken en presenteren. Jouw hulp is daarbij onmisbaar.

Kan ik ook mijn geld direct terugkrijgen?
Als je de voucher niet kunt gebruiken, heb je het recht om je geld terug te vragen. Wanneer het geld wordt teruggestort, hangt ervan af of het een verplaatst of een afgelast evenement is.

  • Indien een evenement wordt verplaatst, zal terugbetaling een maand na de nieuwe datum van het verplaatste evenement plaatsvinden.
  • Bij afgelasting is deze termijn 3 maanden na de oorspronkelijke datum waarop het evenement zou plaatsvinden. Deze ticketregeling is echter niet voor niets opgezet: culturele instellingen kunnen omvallen als iedereen zijn geld terugvraagt. Vandaar ook dat de overheid deze regeling steunt.

Binnen welke termijn stort u mijn geld terug?
Dit is afhankelijk van de situatie, zie vraag ‘Kan ik ook mijn geld direct terugkrijgen’.

Als mijn voorstelling verplaatst wordt, behoud ik dan dezelfde stoelen?
Ja, het kaartje dat je in je bezit hebt blijft geldig.

Ik heb voor meerdere personen besteld. Hoe werkt dat?
Alleen de persoon op wiens naam de transactie staat, ontvangt een mail en kan de tickets omzetten. Dit geldt zowel online als aan de kassa. Eventuele onderlinge verrekening zul je zelf moeten regelen.

Wanneer komt het theaterprogramma uit?
Helaas is op dit moment nog niet bekend hoe het nieuwe theaterseizoen eruit gaat zien. Om die reden kunnen we nog geen theaterprogramma laten drukken. Maar ondertussen zitten we niet stil! Houd www.theaterdevest.nl in de gaten voor voorstellingen en nieuwe initiatieven die je, uiteraard onder veilige omstandigheden, kunt bezoeken.  

Ik heb mijn Stipkaart niet het hele theaterseizoen kunnen gebruiken. Kunt u mij tegemoet komen?
Wij zijn blij met de Stipkaarthouders. Dankzij hun bijdrage kunnen we ieder theaterseizoen o.a. bijzondere educatieve activiteiten aanbieden. Maar de Stipkaart is er ook voor bezoekers die ‘iets anders’ willen proberen. Met de kaart ontvangen ze 50% last minute korting voor voorstellingen die nog niet uitverkocht zijn. Dit seizoen werd door corona abrupt afgebroken, waardoor de kaart niet optimaal benut kon worden. Om de Stipkaarthouder tegemoet te komen, kan ervoor gekozen worden om € 10,- van de oorspronkelijke waarde van de kaart (€ 30,-) terug te vragen. Alle Stipkaarthouders ontvangen in juni van ons een mail met een link naar ‘Mijn Vest’. In deze online omgeving kan er gekozen worden voor donatie, voucher of restitutie. Met je donatie steun je de toekomst van de podiumkunsten.

Wat doen jullie om het theater/de kerk ‘coronaproof’ te maken?
In zowel de Grote Kerk als Theater De Vest worden de maatregelen van het RIVM opgevolgd. We zorgen voor voldoende afstand en attenderen medewerkers en bezoekers op de hygiënemaatregelen. Bezoekers zijn van harte welkom als ze de voorwaarden voor bezoek accepteren.